Certin voor verzekeraars.

Persoonlijk contact over premies

De koopkracht komt naar verwachting verder onder druk te staan.

Klanten zullen daarmee meer en meer keuzes moeten gaan maken: wat betaal ik deze maand wel en wat stel ik uit?

Wat kun jij als verzekeraar doen om ervoor te zorgen dat de achterstand in premies niet oploopt?

Welke rol kun jij als verzekeraar spelen om ervoor te zorgen dat kortlopende schulden niet veranderen in problematische schulden?

We belichten het onderwerp in drie artikelen.

Problematische schulden

Volgens het meest recente onderzoek van het CBS, bestond er in 2020 bij 1 op de 3 huishoudens een betaalachterstand van enige vorm.

Bij 1 op de 13 huishoudens spelen er zelfs problematische schulden.

Hoe signaleer je problematische schulden? En wat kun jij doen om je klanten écht verder te helpen?

Interview met Jeroen van de Werken van Achmea

Met Manager Debiteuren Beheer bij Achmea, Jeroen van de Werken, kijken we naar de zorgplicht die verzekeraars hebben voor hun klanten.

We spreken met hem over het complexe landschap van initiatieven en loketten op het gebied van schuldhulpverlening én over het ideale debiteurentraject.

Bestaat dat eigenlijk wel?

In de praktijk

Het belang van persoonlijk contact omtrent premies mag misschien inmiddels duidelijk zijn. Maar hoe regel je het?

Hoe zorg je ervoor dat premies worden betaald én problematische schulden zoveel als mogelijk worden voorkomen?

En nog veel praktischer: hoe voorkom je pieken- en dalen in je contactdruk? Welke rol kan data spelen bij het efficient inrichten van klantcontact over premies?

We zochten het voor je uit.

Let’s get personal!

Bij Certin weten we alles over persoonlijk klantenservice contact, ook wanneer je klant even niet kan betalen.

We beschikken over de kennis, techniek én capaciteit om klanten proactief te benaderen via e-mail, chat of telefoon, waarbij we altijd aansturen op klanttevredenheid.

Ook wanneer je klanten zelf contact zoeken met je klantenservice met vragen omtrent facturatie, kan Certin helpen met een gestroomlijnd, efficiënt en klantvriendelijk proces.

Zo voorkomen we samen verdere schulden, vergroten we de bereikbaarheid van je organisatie én verhogen we samen de klanttevredenheid.

Ontdekken wat Certin kan betekenen voor nóg persoonlijker contact omtrent premies?

Neem dan contact op met Roel Boeder, Account Manager bij Certin.

Ontdekken wat Certin kan betekenen voor nóg persoonlijker contact omtrent premies?


Laat je emailadres achter en Roel neemt contact met je op!