Lean als cultuur

“Onze bedrijfscultuur is verwant met kookkunst”

Agile en Lean gestuurde organisaties schieten als paddenstoelen uit de grond. Niet geheel verwonderlijk, want er is in de afgelopen decennia een hoop veranderd. Technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. De behoeften van klanten veranderen net zo hard mee. Een tendens die vraagt om snelheid en flexibiliteit van de organisatie, naast kennis over en betrokkenheid van de doelgroep. De zoektocht naar een flexibele organisatie is hiermee begonnen. Ook Certin is deze zoektocht twee jaar geleden gestart. Wij zagen dat de set van Lean principes, zoals kwaliteit, snelheid en klantgerichtheid, aansloten bij wie we als organisatie vanbinnen al zijn.

Lean als cultuur
Maar de Lean methode werkt niet alleen op operationeel vlak. Ook het veranderen van gedrag en cultuur van zowel managers als medewerkers is van groot belang. Om ervoor te zorgen dat de Lean cultuur door iedereen gedragen wordt, is empowerment essentieel. Dit betekent dat Certin medewerkers bewust wil maken van het verschil tussen verspilling en waardetoevoeging. Er heerst binnen Certin een open sfeer, waardoor medewerkers eerder geneigd zijn om verbeteringsvoorstellen te doen. Daarnaast is er veel ruimte voor training en volop aandacht voor efficiency.

Nadruk op het systeem
Door iedereen binnen de organisatie te betrekken bij het opstellen van de verschillende Objectives, Goals, Strategies and Measures (afgekort: OGSM) voelen medewerkers een grotere verantwoordelijkheid. Tegelijk wordt duidelijk welke waarde medewerkers kunnen toevoegen aan het product. We leggen daarmee een zeer sterke nadruk op hoe het team functioneert als geheel. Ofwel, op het ‘systeem’. En streven ernaar op topniveau te presteren. Door medewerkers meer vertrouwen te geven, zijn ze meer betrokken bij de organisatie. Dit leidt tot een hogere efficiëntie én betere prestaties van het hele bedrijf.

“Organisaties die echt Lean zijn, hebben een sterk concurrentievoordeel omdat ze zeer snel en op een zeer gedisciplineerde manier reageren op de marktvraag, in plaats van te proberen de toekomst te voorspellen.” – Mary Poppendieck

Lean zijn én blijven
Organisatieontwikkeling heeft inmiddels net als productontwikkeling onze continue aandacht. Certin heeft hiervoor de Lean methode omarmd. Voor het verbeteren van onze dienstverlening kijken wij hoe we onderdelen van onze interne processen wendbaarder kunnen maken. En hoe we flexibel kunnen blijven inspelen op waar de markt om vraagt. Feedback van onze doelgroep speelt bij deze manier van werken een belangrijke rol. Je blijven ontwikkelen is zo een proces van meten, leren en bijsturen. En dat keer op keer herhalen. Onze bedrijfscultuur is mijns inziens dan ook verwant met kookkunst. Zoals een echte chef blijven ook wij onze beste creaties verbeteren.

Job Choufour

Account Manager Binnendienst

Vacature Account Manager Binnendienst (24-32 uur)

Certin is een snelgroeiende en energieke credit management organisatie in het centrum van Haarlem. Met een commerciële kijk op credit management en een klantgerichte werkwijze hebben we de afgelopen jaren een aanzienlijke groei doorgemaakt. Je komt bij Certin terecht in een gedreven en flexibele werkomgeving, waarbij resultaatgericht werken en zelfontplooiing voorop staan.

De baan die jij zoekt 

is een Account Manager Binnendienst die verantwoordelijk is voor het benaderen en onderhouden van contacten met prospects en klanten. Je inventariseert behoeften en ziet kansen waarbij je prospects enthousiasmeert en de afspraak weet te maken. Hiermee geef je ondersteuning aan de Key Account Manager bij het realiseren van de verkoopdoelstellingen.

Wij bieden jou 

  • Een mooie werkplek naast het station van Haarlem.
  • Ondersteuning vanuit het team om je kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen.
  • Een uitdagende en afwisselende functie binnen een gezellig team.
  • Flexibele werktijden.
  • De vrijheid om mee te denken over het uitbouwen van de afdeling Sales.
  • Een marktconform salaris.
  • Pensioenregeling.
  • Telefoonvergoeding.
  • Korting op ziektekosten.
  • 26 vakantiedagen en 8% vakantiegeld.
  • Studieregeling.
  • Zicht op een vast contract.

De Account Manager Binnendienst die wij zoeken 

vindt sales het leukste wat er is en is een echte doorzetter. Voor acquisitie draai jij je hand niet om, waarbij je ook slim gebruikt maakt van social selling methoden.

  • Je hebt ervaring opgedaan binnen een salesfunctie
  • Als je ervaring hebt in credit management is dit een pré.
  • Je bent pro-actief, positief ingesteld en altijd op zoek naar kansen in de markt.
  • Je hebt minimaal een MBO werk- en denkniveau.
  • Je werkt gestructureerd en zelfstandig.    

Ben jij de geschikte kandidaat? 

Pas jij bij Certin en spreekt deze vacature jou aan? Stuur dan je CV + motivatie naar sollicitatie@certin.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Nadia Aznay op telefoonnummer 023-7548615

Neem contact op

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht