OVER ONS

Wie wij zijn? Flauw misschien, maar voor ons is het veel relevanter om te weten wat voor organisatie jij bent. Want dan worden we wie we echt willen zijn: het verlengde van jouw organisatie voor al het contact met je klanten, ook als die even niet kunnen betalen.

Ok. Toch over ons

Waarom we Certin zijn gestart? We zijn veertien jaar geleden ontstaan vanuit een commercieel contact center, 2Contact. Als geen ander wisten we hoeveel geld organisaties over hebben voor het werven van nieuwe klanten. Maar we zagen ook een incassomarkt, waar er direct werd overgedragen aan een incassobureau, als een klant even niet betaalde. Of erger nog, de hele vordering werd verkocht. Het openstaande bedrag kwam dan misschien deels binnen, maar die duur verworven klant liep weg.

Waarom wel grote Sales & Marketing budgetten spenderen, maar geen budget voor het behouden van klanten tijdens het debiteurentraject? Daar moest een business model inzitten. Met de inzet van persoonlijk contact betalingsproblemen verkleinen. Meer klanten behouden, minder kosten voor nieuwe aanwas. Zo is Certin gestart.

Wat we aantroffen

Veertien jaar geleden bestond er nog geen Wet Incasso Kosten (WIK). Daar werd dankbaar gebruik van gemaakt: 40 euro kosten met nog eens 25 euro administratiekosten waren geen uitzondering. Er was amper betrokkenheid bij de debiteur, ook niet vanuit de opdrachtgevers. De voornaamste focus lag op het incasseren van een zo groot mogelijk deel van de hoofdsom, met het liefst ook nog met een mooie kickback fee. En alhoewel de debiteur door wetgeving de afgelopen jaren beter is beschermd, is de schuldenproblematiek zelf alleen maar groter geworden. De incasso industrie draagt niet direct bij aan de oplossing van deze problemen. Dat moet anders kunnen. Wij zagen naast commerciële kansen, ook kansen voor een socialere insteek. En met ons, denken steeds meer opdrachtgevers er ook zo over.

Hoe wij het zien

Een debiteur is een klant. Daarom is credit management wat ons betreft een commerciële activiteit. En dus focussen wij ons op klantbehoud. Commercieel, maar toch maatschappelijk verantwoord. Want het kan best allemaal met wat meer menselijke maat.

Hoe dat onze dienstverlening heeft bepaald

We zijn gestart met die commerciële kijk op incasso. Met lage kosten voor de debiteur, toch een intensief traject bieden. Wij geloven dat betalen zo makkelijk mogelijk gemaakt moet worden. Maar we willen samen met onze opdrachtgevers ook verder kijken; hoe kunnen we omzet verhogen, door klanten te behouden?

Zo is bijvoorbeeld Telecollect ontstaan. Incasso voorkomen door persoonlijk klantcontact in te zetten. Als verlengde van jouw organisatie, uit jouw naam. Met in collections gespecialiseerde collega’s die weten hoe belangrijk empathie is. Die worden opgeleid om deze lastige gesprekken optimaal te voeren en daarbij worden ondersteund door de efficiënte techniek van een contact center. Deze combinatie zorgt ervoor dat grote organisaties voor Certin kiezen, als ze het collections proces willen uitbesteden.

De logische stap naar klantenservice

Inmiddels beleggen partijen ook de totale klantenservice bij Certin. Dat is eigenlijk best logisch. Als je in staat bent de lastige collectionsgesprekken te laten bijdragen aan een hogere klanttevredenheid of een betere NPS score, dan is dat ook mogelijk voor service gesprekken. wij zijn ons tot in onze haarvaten van bewust hoe we het verschil kunnen maken in een persoonlijk gesprek met jouw klanten.
Daarbij zorgt onze tooling ervoor dat we de verschillende stappen in het klantcontact naadloos op elkaar kunnen laten aansluiten. Zo nemen we je dus graag het volledige service proces uit handen.

Maar wie ben jij eigenlijk?

We begonnen er al mee. Maar wat zijn jouw verwachtingen? Wil je een incassotraject dat op korte termijn geld oplevert? Met zo min mogelijk inspanning, zo snel mogelijk je geld terug? Of geloof je erin dat met een kleine investering tijdens het incassotraject klantwaarde kunt toevoegen?

Wij geloven dat je dit kunt combineren. Een effectief, geautomatiseerd en persoonlijk traject dat stuurt op klantbehoud.

Certin bestaat bij de gratie van haar opdrachtgevers. Dat betekent dat we alleen succesvol kunnen zijn wanneer we partnerships opbouwen.
En dat betekent naast een langdurige samenwerking, ook betrokkenheid van twee kanten. Wij weten alles over klantcontact, jij kent je klanten. Dus: veelvuldig contact over de resultaten en de inhoudelijke klantbenadering. Alleen dan komen we tot wie we willen zijn: een verlengde van jouw organisatie voor al het contact met je klanten.