Vertrek Commercieel Directeur Robin Bartels

Vertrek Commercieel Directeur Robin Bartels

Commercieel Directeur Robin Bartels vertrekt per 1 januari 2023 bij Certin. Met zijn vertrek komt er een einde aan een periode van 11 jaar, waarin Robin diverse functies in de organisatie vervulde en de laatste paar jaar actief was als commercieel eindverantwoordelijke. Samen blikken we terug op zijn pad bij Certin én kijken we vooruit naar een nog onbekende toekomst.

Bestemming onbekend

“Het roer gaat om!” opent Robin het gesprek glimlachend. En hoe resoluut dat misschien ook klinkt, daarvoor moest nog wel wat water door de Rijn stromen. “Ik heb maanden gewikt en gewogen, maar uiteindelijk besloten om voor een langere tijd te gaan reizen met mijn vriendin. Waarheen precies en in wat voor constructie, daar gaan we ons nog eens rustig over buigen. Net als over onze toekomst na die periode van reizen. Wat vooral overeind staat, is dat de drang naar het avontuur en het loskomen van de dagelijkse routine het gewonnen heeft van de ‘veilige omgeving’.”

“We hebben het nu natuurlijk over die eindconclusie. Die zet dit gesprek in gang. Maar het was niet makkelijk daar te komen, omdat ik zo goed weet wat ik achter ga laten. Ik heb me in de afgelopen 11 jaar bij Certin steeds weer verder kunnen ontwikkelen, steeds was daar weer die volgende positie. En ik ben ook heel dankbaar voor al die kansen binnen de organisatie en voor de samenwerking met Ivar (Operationeel Directeur bij Certin -red.).“

Op de vraag waar hij met het meeste plezier op terugblikt: “Heb je even?” lacht Robin, “Ik kwam binnen bij Certin, toen nog in een kleine ruimte met niet veel meer dan tien werkplekken. Sindsdien heb ik altijd een schakel mogen zijn in een organisatie die maar bleef groeien, in omvang én volwassenheid. De lange termijn partnerships met onze prachtige opdrachtgevers onderschrijven die groei ook. En specifiek kijk ik terug op mooie events, zoals ons tienjarig bestaan, de inhoudelijke events voor onze relaties of de strategiesessies met een twist: die duik in de zee, na zo’n sessie, midden in de winter blijft me nog wel even bij.”

Certin en de toekomst

Aangezien de beslissing volgt op een lange periode van reflectie, rijst ook de vraag wat Robin dan precies achterlaat. Daar heeft hij immers goed over na kunnen denken? “Ik zie dat de visie die we bij Certin in het prille begin hadden, waarheid is geworden. Je moet investeren in een klant met een betaalachterstand. Neem klantbehoud als doel, in plaats van extra kosten in rekening te brengen en afscheid te nemen. Dat is nu echt de standaard geworden. Met oog voor de menselijke maat én maatwerk. Geen one size fits all, maar segmentatie inzetten om het best passende incassoproces in te richten.”

“Daar komt bij; we gaan een ongelooflijk uitdagende periode tegemoet, waarin betaalachterstanden over de gehele linie alleen maar op zullen lopen. De noodzaak van persoonlijk en empathisch contact rondom achterstanden wordt alleen maar groter. Ik denk dat ik met Certin een organisatie achterlaat die daarin écht het verschil kan maken. Servicegericht en daadkrachtig klantcontact, zonder de menselijke maat uit het oog te verliezen. Of dat nou contact over achterstanden, facturen of een andere servicevraag is: Certin zal zich in de komende jaren blijvend bewijzen als de partner voor al dat klantcontact.”

De komende periode

Terug naar de komende maanden, waarin Robin nog volop bij Certin aan de slag zal zijn. “Ik gebruik de komende periode om al mijn werkzaamheden over te dragen en lopende projecten af te ronden. Natuurlijk gebruik ik die tijd ook om persoonlijk afscheid te nemen van collega’s en relaties. Maar eindejaar is het zover. Dan zit het er echt op. En die sprong in het diepe wagen, dat is best nog wel een dingetje…” besluit Robin. “Maar ik heb er vooral gewoon heel erg veel zin in!”

Net als Robin een mooie carrière opbouwen bij Certin? Check hier onze actuele vacatures.