Nieuw én vertrouwd gezicht: interview met Tasso Georgiou

Nieuw én vertrouwd gezicht: interview met Tasso Georgiou

Met het vertrek van Commercieel Directeur Robin Bartels bij Certin, is een aantal taken in het Sales Team opnieuw belegd. Als gevolg daarvan treedt een, voor Certin, bekend gezicht aan. Een gesprek met Tasso Georgiou, nieuwbakken Account Manager bij Certin over zijn nieuwe uitdaging in deze duorol, naast zijn huidige functie als Sales & Marketing Manager bij zusterbedrijf 2Contact.

Een logische stap

“Het voelt eigenlijk vooral heel logisch.” opent Tasso het gesprek. “Een aantal van de organisaties die Certin ondersteunt bij het maken van betaalafspraken, worden al in hetzelfde pand, aan de andere kant van de muur, door 2Contact geholpen bij het behalen van de commerciële doelstellingen.” Aan het woord is Tasso Georgiou, sinds 2011 werkzaam als Sales & Marketing Manager bij facilitair contactcenter en zusterorganisatie 2Contact. “Dat we in de commerciële operatie de krachten meer gaan bundelen, is alleen maar nuttig. Deze directe kijk in elkaars keuken, zorgt ervoor dat we onze opdrachtgevers nog sneller de best passende dienst kunnen bieden.”

Synergie

Een overlap die op het eerste gezicht misschien minder duidelijk lijkt, want waar zitten dan de raakvlakken tussen collections enerzijds en commercieel klantcontact anderzijds? “Allereerst is de dienstverlening bij Certin over de jaren verbreed. Ja, opdrachtgevers worden nog steeds ondersteund bij de pre incasso activiteiten, maar steeds vaker zijn daar klantenservice activiteiten naast komen te staan. De administratie rondom betaalafspraken is geëvolueerd in al het contact over facturen en nog veel bredere servicevragen.” schetst Tasso de ontwikkelingen bij Certin. 

“Bij 2Contact is de dienstverlening ook allang veel breder dan puur commercieel klantcontact alleen. Ook daar verkopen we niet alleen een product of dienst, maar beantwoorden we ook servicevragen en bemannen we de inbound lijn voor opdrachtgevers. Door nog nauwer samen te werken, zijn we nog beter in staat om de beste match te vinden voor potentiële opdrachtgevers. Uitbesteed klantcontact kan daarbij zelfs worden opgeknipt: de vraag over facturen naar de collega’s van Certin, de opzeggende klant proberen te behouden door de inzet van een Commercieel Klantadviseur bij 2Contact.”   

Rol

“In eerste instantie ga ik me vooral richten op het contact met de bestaande langdurige partners.” vertelt Tasso over zijn rol bij Certin. “Ik ben het eerste aanspreekpunt voor de de meeste commerciële organisaties waar we nu al het klantcontact voor voeren. Mijn collega Roel Boeder zal dat aanspreekpunt voornamelijk zijn voor de gemeenten en belastingsamenwerkingen. Naast het intensiveren van de samenwerking met een aantal van onze opdrachtgevers, zal ik Certin ook ondersteunen op het gebied van contractbeheer, acquisitie en (content)marketing. In feite zijn dit de disciplines waar ik me de afgelopen 12 jaar binnen zusterbedrijf 2Contact ook al mee bezig houd. Die ervaring neem ik mee naar Certin.” 

Toekomst

“Certin is ontstaan vanuit de 2Contact Holding. Je ziet dat de cultuur van Certin al heel erg verwant is aan die van 2Contact. Bij beide bedrijven staat de medewerker centraal: er is veel aandacht en waardering voor de medewerker op de vloer en er wordt ruimte gegeven aan ontwikkeling en persoonlijke groei.” Tasso ziet de toekomst dan ook positief in: “De dienstverlening van 2Contact en Certin vullen elkaar uitstekend aan, op het service vlak is er misschien zelfs wat overlap, maar vooral is er sprake van een mooie ronde cirkel. Via 2Contact komen klanten binnen, of breiden bestaande klanten de diensten van onze opdrachtgevers uit, om vervolgens via 2Contact of Certin service verleend te krijgen. Bij Certin behouden we klanten vervolgems bij het missen van een factuur. Zelfs bij een opzegging hebben we de juiste specialisten in de gelederen. Daarmee bieden we optimale ondersteuning binnen elke stap van de customer life cycle.” 

Tasso is per 1 december officieel gestart als Account Manager bij Certin en neemt geleidelijk de bestaande contacten over van vertrekkend Commercieel Directeur Robin Bartels. Daarnaast blijft hij actief als Sales & Marketing Manager bij 2Contact.

Kennismaken met Tasso? Sparren over de beste aanpak voor jouw klanten in achterstand? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.